lördag 21 januari 2012

Att hitta glädje i mat....

Jag ska lägga in bilder här när jag kommer ihåg att ta några. Men först ska jag lägga in bild på Expressens bilaga som kom i fredags.
Här finns massor av goa recept, tips och storys som får en att häpna. Tycker du om kladdkaka, och semlor så finns det flera smaskiga recept på det och godis med. Det finns mycket. Man behöver inte avstå så mycket. Man avstår ju det som är boven i livet. De farliga kolhydraterna som inte ger oss mer än många kilos övervikt.
Här kommer en av mina frukostar....
Mosade ägg med majonäs på LCHF-bröd med bregott i botten, toppad med aning purjolök och en tunn skiva paprika. Himmelskt gott var det. Jag är ingen mackamänniska , men när man inte får äta så finns det flera bröd som man kan baka. Riktigt goda.
En lunch jag hade häromdan.....
Köttfärsröra med blomkålsris. Jättegott. Ris har aldrig varit nån favorit hos mig, det är potatis och det är den jag kommer sakna. Men jag klarar mig utan. Där finns många varianter att ha till maten.
Vi kan i princip äta samma mat, men att vissa grejer får man hoppa om vi ska ha samma mat, som tex redningar av mjöl. Men det är ju lätt.
Drygt 8 cm minus runt magen på 2 veckor talar sitt tydliga språk och en mage som mår bra.

Inga kommentarer: