måndag 16 januari 2012

Dag 2 på vecka 2

Det kommer säkert bli jobbigt att hålla reda på vilken dag i ordningen det är. Men om jag räknat rätt så blir det idag Dag 9
Jag måste säga att nu börjar man så smått landa i detta och hitta vad jag tycker är gott.  De tips jag fick i början var stekt äggröra och bacon. Två dar sen höll jag på att spy.
Nu har jag hittat lite som ger mer för mig både mentalt och smak.
En dag i veckan kommer jag unna mig en godare frukost med turkisk yoghurt med nötter och kokos och kokta ägg till det. Så nu blir det lördag igen, hade det i lördags.
Fred - söndag med familjen så var det ungefär samma mat till oss alla, fast jag åt inte ris eller potatis.  Där tror jag det funkar bäst. Alla blir glada även min man som inte gillar detta i botten, men han är glad att få va med och snaska på Brieosten.  :-) 
Idag ser jag -7 cm och det är ju positivt plus att det känns runt byxorna.
Jag är också ledig idag så jag ska fixa lite matlådor. 
En sak som också känns bra, inte så mycket sötsug och att min mage är glad.

1 kommentar:

Lotusblommans vardag sa...

-7cm är ju verkligen ett plus! Grattis! Att mäta mig har jag helt glömt förresten. Ska ta och mäta lite här och där så att jag förhoppningsvis ska kunna pricka av minus där. Idag fick jag veta att jag är insulinöverkänslig och måste lägga av med allt socker och allt vitt som mjöl, vitt ris mm Jag hade fått lite konstiga "typ vårtor" och var på Hudmottagn i Falun. Ska bli skönt att på allvar lägga om kosten.
Ha det riktigt bra nu i helgen! Kram