torsdag 26 januari 2012

Läkarbesöket idag !

Jaha då har man varit hos doktorn idag. Alla mina värden och blodtryck var förbättrade. Och han såg positivt på att jag håller på med LCHF. Han poängtera att att jag också måste röra på mig vilket jag gör går ju med hunden. Jag ska bara försöka gå lite raskare och kanske svettas lite. Sen hade jag gått ned i vikt sen i maj, 4 kg vilket han blev glad åt....läkare!!! Nåja, jag vet inom mig att jag gick upp efter maj till nu så givetvis när jag ser mina kläder så förstår jag ju att jag gått ned mer. Positivt ? JA!
Sen blir jag kallad av diabetessköterskan i maj och tills dess har han också beställt prov på farliga blodfetterna. 
Summa: nu kan jag ge min man som var så anti en liten knäpp på näsan. 
 Det här åt jag till frukost igår, kaneldoftande pannkaka med rivet äpple blandat med lite turkisk yoghurt.  Den var sådär.
 Kycklinggryta med blomkålsris och en klick smör på det så slank det ned. Mums!
Måste säga att det känns inte som om jag får försaka så himla mycket. Igår blev det dock lite för mycket kolhydrater. P-möte på jobbet, åt fast man inte var hungrig och så. Men idag ska jag hålla ner på den biten lite mer. 
Till lunch idag ska jag steka makrillfileér och blanda lite majonäs med citron och ha på och sen dofta över lite dill. Yummie!
Man ska inte dricka så mycket vin. Torrt vin nån gång, men wiskey är fritt, så idag ska jag som faktiskt kan tycka wiskey är gott nån gång, åka och köpa en lite flaska. 
Tänk att man ska fylla över 50 innan man hittar "hem".

Inga kommentarer: