söndag 29 januari 2012

Så går vi in i vecka 4

Imorgon måndag går jag in i vecka fyra med LCHF. Att äta, bli mätt och må bra är inte alls svårt. Svårare är att få till det med matlådor till jobbet, att försöka äta så vettigt som möjligt. 
I helgen har det festats med extra god mat plus att jag bakat bröd så jag har, nu kan man väl knappast kalla det bröd men ett utmärkt substitut.
Magen har mått bra, men sen har det inte kommit ut så mycket. Så idag har jag känt mig lite spänd, men ikväll lättade äntligen och det var helt normalt. Man är ju livrädd för förstoppning.
Jobbat hela helgen och har försökt ha med mig mat som liknat det de har ätit på jobb. Det blir roligare så. Jag har haft min stuvade vitkål som tillbehör istället för potatis och ris. 


Sen en annan sak, jag dricker inte ofta. Man ska snåla på drickandet med LCHF. Men Wiskey får man dricka så i fredags var jag och köpte "Red Label"...jag tyckte den lät fin i smaken då jag läste. Igår hällde jag upp lite med isbitar och smakde av. Den var ju helt underbar. Synd man skulle upp tidigt idag och jobba, hade velat ha mer.


Jag måste nog skaffa en våg, det där med måttband kan ju verkligen bli fel, jag vet ju inte var jag håller måttbandet från gång till gång. Sen har dottern tjatat med. Vi får väl se.

Inga kommentarer: