tisdag 11 december 2012

Pizza

Det var ett tag sen jag skrev. Har helt enkelt haft fullt upp i livet, jobb,familj,scrapbooking, hund....ja en massa. Samtidigt har jag väl inte haft nåt direkt att skriva om. Vi håller fast vid LCHF mannen och jag och det går bra. Unnar oss lite fusk då och då. Det är ju för att man saknar vissa saker. Jag tror inte vi kommer vara slaviska.
Hur som helst några gånger nu har ungarna gjort hemgjord pizza, jag har väl inte varit nån pizzamänniska men sugen kan jag bli för det. Hemgjord tycker jag bäst om.
Men jag har inte tagit av deras pizza, bara suktat lite. 
Så igår gjorde jag pannkakor, på ett LCHF-recept jag hittade på nätet. Rårörd sylt och vispgrädde. De var vidriga. Inte min smak. Men jag fick en idé, pizza. Man kanske skulle kunna göra liten lunchpizza på en pannkaka. Så idag skred jag till verket. Ja, det gick att äta, riktigt gott faktiskt.

Så jag tänkte jag skulle dela med mig av det hela.
Pannkaksmet:
3-4 ägg
3dl mandelmjöl
1,5 dl mjölk
0,5 krm salt
1 tsk bakpulver
25 gram smält smör
Stek pannkakorna på medelvärme 
lättare att vända då.

Sen la jag de som blev över i kylen och idag tog jag fram en.
Bredde tomatpuré på
massor av pizzakrydda
strimlor av kokt skinka
skivad halv tomat
lite hackad lök
ostskivor på toppen
sen i ugnen 5-7 min i 200-225 grader
severas med sallad

Inga kommentarer: