måndag 14 maj 2012

Första målet uppnått !

Hej !


Det känns skönt att äntligen få säga att mitt socker har gått ned. Kampen för att få ned sockret till normalt med LCHF har lyckats. 
Idag har jag varit hos diabetessköterskan. Jag fick massor av beröm. Dels för min viktnedgång som är strax under 15 kg sen förra året. ( det är nog lite mer eftersom jag känt att jag gick upp först efter mitt besök hos henne) och att mitt långtidsocker nu är 5,2  vilket är normalt värde. När jag började hos henne så var det 7,9.
I princip kan jag sluta med mitt metafomin, men eftersom jag inte har biverkningar i nuläge så kom vi överens om att jag fortsätter med dom till nästa läkarbesök så avgör vi då om jag slutar eller drar ned på dosen.
Jag fick beröm för hur jag planerar mitt "fusk". Jag äter inget extra varje helg utan jag har en del tillfällen i min "kalender" som jag satt upp att där ska jag fuska. 
Jag hoppas nu på mer viktnedgång och nå mål som jag har satt upp . Men dom berättar jag inte om nu utan när de är nådda.
Jippie!!!

Inga kommentarer: