onsdag 4 april 2012

Lyxfusk!

Vågen pekar nedåt, sakta men säkert. Ca ½ kg i veckan. Jag belönade mig med att äta av mat som bjöds idag. Chefen bjöd oss på påsklunch.  Vad? 
Jo kolgrillad entrecoté med pommes och bearnaise. Jag lovar, det var riktigt gott. Jag tog en pytteliten brödbit med.
Hur går det annars med LCHF? Jo riktigt bra, sockret har inte gått ned dock men jag mår riktigt bra annars. Så jag ska fortsätta, unna mig nåt nån gång.
Jag har unnat mig en annan sak, mest inför semestern då man sitter ute och tar ett glas vin på kvällen på altanen då syrran och jag sitter och tjattrar i stugan vi hyr.  Denna lila skapelse.
Dottern tycker jag är jättegullig , som en baby eller smurf. Hon njöt av att se mig i den. Så det får jag väl tro och syrran tyckte att jag blivit så smal. Tror hon har dålig syn.
23 april ska jag till diabetessköterskan så får vi väl se. Jag ska kolla lite hur mycket jag verkligen gått ned sen förra besöket hos henne för ett år sen plus att jag nog kan plusa på
 5 kg som jag tror jag gått upp efter det besöket.


Inga kommentarer: